X
Kommer i 2021!

Hyundai Santa Fe
Plug-in Hybrid

Hyundai Santa Fe
Kommer i 2021!
Hyundai Santa Fe
Plug-in Hybrid

Hyundai Santa Fe


Santa Fe får en rekke forbedringer og oppgraderinger, og kommer som ladbar hybrid i løpet av første del av 2021 - prisen er foreløpig ikke kjent. Santa Fe den første bilen i Europa som er bygget på Hyundais helt nye tredje generasjons plattform. Det gir resultater i form av bedre ytelser, høyere effektivitet og enda sikrere biler.


Her får du en god kombinasjon av stor plass, elektrifisert SUV og fornuftig pris – en pakke perfekt for Norge. Stor, romslig SUV med fem eller syv seter, og opptil 831 liter bagasje med fem personer i bilen. Størrelsen er blant SUV-ene med størst plass i klassen. 
Informasjon
Pris Pris kommer snart

Santa Fe som ladbar hybrid.

Santa Fe Plug-In Hybrid kommer med den samme 1,6-liters turbobensinmotoren i bunn, men her kombinert med en elektrisk motor på 66,9 kW. Det gir en systemeffekt på 265 hestekrefter, og et dreiemoment på 350 Nm. Batteripakken er på 13,8 kWt, og bilen vil få god elektrisk rekkevidde.

Denne store D-segment SUVen har fått svært positiv omtale for sin komfort, plass og praktiske design, samt et omfattende utstyrsnivå. I nye Santa Fe får kundene enda mer utstyr, nytt design og viktige oppgraderinger i form av teknologi og sikkerhet.

Firehjulsdrift som standard.

Ladbare Santa Fe får firehjulsdrift som standard. Begge de elektrifiserte drivlinjene leveres med en nyutviklet 6-trinns automatkasse, som gir raskere girskift og enda bedre drivstoffeffektivitet målt mot forrige utgave av girkassen.


Bedre dynamikk og høyere sikkerhet.

Nye Santa Fe er basert på Hyundais helt nye tredjegenerasjons plattform. Den nye plattformen muliggjør signifikante forbedringer i ytelser, kjøreopplevelse, drivstofføkonomi og sikkerhet.


Et kraftfullt design med et distinkt utseende.

Eksteriørdesignet i nye Santa Fe skaper et tydelig avtrykk i SUV-landskapet, med et utseende som er både robust og sofistikert.

3D-mønstret grill.

Foran kjennetegnes den nye bilen av sin brede og distinkte grill, som omfavner lyktene. Grillens 3D-mønster skaper en dybdefølelse, og bidrar til det robuste uttrykket.

T-formede LED-kjørelys.

De unike T-formede LED-kjørelysene sørger for en gjenkjennelig signatur, og har dobbeltfunksjon som blinklys.

Luftinntak.

Den nedre delen av støtfangeren har en solid og kraftig skjerm rundt luftinntaket, og gir en formfaktor som støtter opp om grilldesignet. For å avrunde bilens robuste uttrykk i front, er hjørnene dominert av vertikale luftinntak som sørger for bedre luftstrømmer langs bilens sider.

Kraftige hjulbuer og 20" felger.

Santa Fe har i tillegg fått kraftigere hjulbuer, og tilbys for første gang med 20" felger.

Nye baklykter og støtfanger.

I hekken har bilen fått nye baklykter som strekker seg langs hele bredden med en refleksstripe på tvers av bakluken. Bilens bredde er understreket av en ny og mer sofistikert støtfanger.

Helt ny Luxury Package.

Nye Santa Fe tilbys som første Hyundai-modell med en helt ny Luxury Package som tilvalg. Denne pakken inkluderer dedikerte 20’’-felger, samt støtfangere og skjørt som er lakkert i bilens farge i stedet for matt svart.

Nye interiørelementer.

Nye Santa Fe får mer plass, høyere komfort og enda flere nyttefunksjoner enn forgjengeren. Bilens opplevde kvalitet heves med myke materialer i alle overflater, en ny 10,25’’ infotainmentenhet og nytt design på nedre del av dashbordet. I tillegg får bilen et helt nytt heldigitalt instrumentpanel på 12,3’’. Bilen følger dessuten oppskriften fra blant annet Kona Electric, med flytende midtkonsoll og knapper for å betjene girvalg. Nye Santa Fe får også en Terrain Mode-velger i form av et hjul i midtkonsollen hvor man enkelt kan velge mellom forskjellige kjøremoduser.

Nytt utvalg av elektrifiserte drivlinjer.

Nye Santa Fe er den første modellen som blir tilgjengelig i Europa med Hyundais nye «SmartStream» hybride og ladbare drivlinjer. Hybridversjonen er tilgjengelig fra høsten av i Europa, og baserer seg på Hyundais nye 1,6-liters «SmartStream» T-GDi turbobensinmotor, kombinert med en elektrisk motor på 44,2 kW. Denne modellen fås både med for- og firehjulstrekk, og har en systemeffekt på 230 hestekrefter og et dreiemoment på 350 Nm. Denne modellen blir imidlertid ikke lansert i det norske markedet.

Firehjulstrekk og terrengvelger.

Nye Santa Fe leveres med Hyundais egne firehjulstrekkteknologi HTRAC og egen terrengvelger. Med kontrollhjulet i midtkonsollen kan man enkelt skifte mellom moduser tilpasset forskjellige føreforhold. Man kan velge mellom sand, snø og leire, i tillegg til de kjente kjøremodusene eco, sport og comfort. Systemet har også en «smart driving mode»-funksjon, som automatisk velger riktig kjøremodus. Kombinasjonen av nye kjøremoduser og HTRAC gir nye Santa Fe forbedringer i akselerasjon, stabilitet og drivstoffeffektivitet. På snø, grus eller leire økes bilens grep for å gi bedre egenskaper i svinger. Under glatte forhold fordeles kraften automatisk til alle fire hjul, mens sportmoduset gir økt akselerasjon ved å sende opptil 50 prosent av kraften til bakhjulene. I comfortmoduset økes stabiliteten ved at inntil 35 prosent av trekkraften distribueres til bakhjulene. Eco-moduset benytter forhjulstrekk for å øke effektiviteten.

Enda bedre plass.

Santa Fe er allerede kjent for å være romslig og praktisk, men dette tas enda et steg videre i den nye utgaven. Den nye plattformen sørger for optimal plassutnyttelse, selv med de nye elektrifiserte drivlinjene. Bilens lengde, bredde og høyde er økt fra forgjengeren.

Ja, takk! Jeg ønsker å bli kontaktet

Ønsker du å bestille eller vil ha mer informasjon? Send inn skjemaet under, så tar vi kontakt med deg.
Navn
E-post
Telefon
Henvendelsen gjelder
Melding
Velg avdeling
Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil.
Gå tilbake